VNÍMÁNÍ – taktilní

0%

EHP

VNÍMÁNÍ – taktilní

Intergrace jednotlivých smyslů je u lidí s autismem porušená, a to způsobuje, že i jejich vnímání světa je porušeno. Je úzce spojeno s myšlením a jeho rozvoj ovlivňuje i mentální funkce dítěte, protože vnímání je základem pro jakékoliv učení.

Obsahuje 7 položek z oblasti taktilního vnímání s motorikou.

Hodnocení provádíme na základě pozorování dítěte, práce s dítětem v neformálních situacích nebo při hře a individuální práci s dítětem.

1 / 7

Kategorie: do 12 měsíců

1. Reaguje přiměřeně na dotyk (pohlazení, štípnutí)

Hodnotíme jako  splnil/a, jestliže při pohlazení nastává viditelně kladná reakce, dítě se např. usmívá, tulí se. Na štípnutí reauje ucuknutím, vkřikem apod.  Naznačil/a ….

2 / 7

Kategorie: 18 – 24 měsíců

2. Diferencovaně reaguje na dotyk různými předměty (hřeben, pírko)

3 / 7

Kategorie: 24 – 36 měsíců (3. rok)

3. Rozpozná odlišný materiál dotykem (modelovací hmota – maňásek)

4 / 7

Kategorie: 36 – 48 měsíců (4. rok)

4. Rozpozná hmatem předměty (tužka, kostka, auto)

5 / 7

Kategorie: 48 – 60 měsíců (5. rok)

5. Rozpozná hmatem základní geometrické tvary (kruh, čtverec, trojúhelník)s

6 / 7

Kategorie: 60 – 72 měsíců (6. rok)

6. Rozpozná hmatem geometrické tvary (např. hvězdy, obdélník, ovál, víceůhelník)

7 / 7

Kategorie: 72 – 84 měsíců (7. rok)

7. Rozpozná číslice, písmena psaná na tělo

Your score is

0%

Přejít nahoru