Abstraktně vizuální myšlení / EHP 0% 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637 EHP Abstraktně vizuální myšlení Abstraktně vizuální myšlení - doplnit popis 1 / 37 Kategorie: do 12 měsíců 1. Dotýká se předmětů v bezprostřední blízkosti Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a 2 / 37 Kategorie: do 12 měsíců 2. Diferencovaně manipuluje s předměty Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Hodnotíme jako splnil/a, manipuluje-li s předměty diferencovaně (např. třese zvonkem, muchlá nebo trhá papír, bouchá kostkou apod.); naznačil/a, je-li diferencovaná manipulace provedena s dopomocí nebo jen krátkodobě (několik vteřin). Hodnotíme jako splnil/a, manipuluje-li s předměty diferencovaně (např. třese zvonkem, muchlá nebo trhá papír, bouchá kostkou apod.); naznačil/a, je-li diferencovaná manipulace provedena s dopomocí nebo jen krátkodobě (několik vteřin). 3 / 37 Kategorie: do 12 měsíců 3. Přitáhne si hračku za provázek Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a 4 / 37 Kategorie: do 12 měsíců 4. Aktivně zkoumá předměty Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Hodnotíme jako splnil/a, jestliže má zájem o své okolí, hraje si s hračkami, bere je do ruky, čichá k nim, olizuje je, aktivně je zkoumá; naznačil/a hodnotíme, je-li dítě málo aktivní, musí být stimulováno, zajímá se jen o některé hračky. Hodnotíme jako splnil/a, jestliže má zájem o své okolí, hraje si s hračkami, bere je do ruky, čichá k nim, olizuje je, aktivně je zkoumá; naznačil/a hodnotíme, je-li dítě málo aktivní, musí být stimulováno, zajímá se jen o některé hračky. 5 / 37 Kategorie: 12 - 18 měsíců 5. Učí se jednoduché účelové úkony (např. rozsvítí světlo, aktivuje zvukovou hračku apod.) Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a 6 / 37 Kategorie: 12 - 18 měsíců 6. Chápe, k čemu slouží jednotlivé druhy oblečení (např. ponožka na nohu, čepice na hlavu apod.) Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a 7 / 37 Kategorie: 12 - 18 měsíců 7. Chápe účelové spojení dvou předmětů např. zámek - klíč, stůl - židle apod.) Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Hodnotíme jako splnil/a, jestliže ve spontánních situacích prokazuje schopnost účelového spojení dvou předmětů (např. strká klíč do zámku, nádobí vkládá do myčky, potraviny ukládá do ledničky, uloží ovladač k televizi apod.); naznačil/a, pokud se objeví alespoň jedna z uvedených nebo jiných možností. Hodnotíme jako splnil/a, jestliže ve spontánních situacích prokazuje schopnost účelového spojení dvou předmětů (např. strká klíč do zámku, nádobí vkládá do myčky, potraviny ukládá do ledničky, uloží ovladač k televizi apod.); naznačil/a, pokud se objeví alespoň jedna z uvedených nebo jiných možností. 8 / 37 Kategorie: 18 - 24 měsíců 8. Přiřazuje základní tvary (kruh, čtverec, trojúhelník) — vkládačky, vhazovačky Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a 9 / 37 Kategorie: 18 - 24 měsíců 9. Používá předměty k dosažení hračky (podá si ji např. tyčkou) Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a 10 / 37 Kategorie: 18 - 24 měsíců 10. Přiřazuje identické předměty Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Hodnotíme jako splnil/a, jestliže ve spontánních situacích dokáže přiřadit např. lžíci ke lžíci a i další předměty denní potřeby (např. uklidí lžíci do zásuvky k ostatním lžícím apod.); naznačil/a, pokud má snahu předměty přiřazovat, ale je jen málo aktivní a spontánní, případně je přiřadí s chybou. Hodnotíme jako splnil/a, jestliže ve spontánních situacích dokáže přiřadit např. lžíci ke lžíci a i další předměty denní potřeby (např. uklidí lžíci do zásuvky k ostatním lžícím apod.); naznačil/a, pokud má snahu předměty přiřazovat, ale je jen málo aktivní a spontánní, případně je přiřadí s chybou. 11 / 37 Kategorie: Uncategorized 11. Roztřídí dva výrazně odlišné předměty (např. lžíce - kostky apod.) Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a 12 / 37 Kategorie: Uncategorized 12. Přiřazuje základní barvy (červená, žlutá, zelená, modrá) Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a 13 / 37 Kategorie: Uncategorized 13. Přiřazuje předměty podle velikosti (malý - velký, krátký - dlouhý) Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a 14 / 37 Kategorie: Uncategorized 14. Roztřídí skupiny podobných předmětů (např. různé druhy kostek apod.) Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Hodnotíme jako splnil/a, když přiřadí tři z pěti; naznačil/a, když přiřadí alespoň jeden. 15 / 37 Kategorie: Uncategorized 15. Páruje stejné obrázky Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Hodnotíme jako splnil/a, jestliže dá do souladu tři z pěti; naznačil/a alespoň jeden. 16 / 37 Kategorie: Uncategorized 16. Složí půlený obrázek (kruh) Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a 17 / 37 Kategorie: Uncategorized 17. Přiřazuje předměty k obrázkům (např. lžíce, hrníček, tužka apod.) Splnil/a částečně Nesplni/a Splnil/a 18 / 37 Kategorie: Uncategorized 18. Roztřídí předměty rozdílné velikosti do dvou skupin Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a 19 / 37 Kategorie: Uncategorized 19. Složí puzzle ze 4 částí Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a 20 / 37 Kategorie: Uncategorized 20. Přiřadí obrázky k piktogramům Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Hodnotíme splnil/a, jestliže přiřadí pět obrázků k piktogramům; naznačil/a hodnotíme, přiřadí-li tři. 21 / 37 Kategorie: Uncategorized 21. Skládá stejné kostky dle nakreslené předlohy Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Ukážeme dítěti nakreslený vzor, kde jsou v různém uskupení poskládány čtyři stejné kostky; dítě má kostky složit podle uvedené předlohy (čtyři kostky vedle sebe, tři kostky vedle sebe, jedna nahoru apod.). Hodnotíme jako splnil/a, jestliže úkol splní bezchybně; naznačil/a, pokud alespoň část úkolu splní správně. 22 / 37 Kategorie: Uncategorized 22. Přiřazuje obrázky lišící se v detailech (např. jablko se stopkou a bez stopky apod.) Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Dítě dostane skupiny obrázků obsahově stejné (např. jablka, domy), které se liší v detailech (např. některá jablka jsou se stopkou, jiná ne, některá jsou s lístkem, některé domy jsou bez komínu, bez oken apod.); jeho úkolem je vytřídit vždy stejné obrázky. Hodnotíme splnil/a, jestliže dá do souladu tři sady z pěti; naznačil/a, jestliže dá do souladu alespoň jednu sadu z pěti. 23 / 37 Kategorie: Uncategorized 23. Doplní řadu podle daného vzorce (např. banán-zmrzlina-banán-zmrzlina apod.) Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a 24 / 37 Kategorie: Uncategorized 24. Podle předlohy správně nasměruje obrázek (např. letadlo letí nahou, dolů, doprava, doleva apod.) Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Hodnotíme splnil/a, jestliže nasměruje ve všech případech správně; naznačil/a alespoň v jednom. 25 / 37 Kategorie: Uncategorized 25. Na obrázku krajiny umístí správně kam patří obrázky (např. veverka, květina, houba, slunce apod.) Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Hodnotíme splnil/a, jestliže umístí správně pět obrázků; naznačil/a, umístí-li tři obrázky. 26 / 37 Kategorie: Uncategorized 26. Doplní chybějící část obrázku Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Ukážeme dítěti např. obrázek domečku, na kterém chybí komín apod. Hodnotíme splnil/a, jestliže najde chybějící části na třech obrázcích z pěti; naznačil/a alespoň jeden. 27 / 37 Kategorie: Uncategorized 27. Složí puzzle ze 12 částí Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a 28 / 37 Kategorie: Uncategorized 28. Seřadí tři obrázky dle probíhajícího děje (plnění denní rutiny - např. vezme kartáček na zuby, dá pastu, čistí si zuby apod.) Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a 29 / 37 Kategorie: Uncategorized 29. Skládá kostky různých barev dle nakreslené předlohy Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Viz bod 21 s kostkami různých barev odpovídajících předloze. 30 / 37 Kategorie: Uncategorized 30. Přiřadí číslice a písmena Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Hodnotíme splnil/a, jestliže přiřadí pět písmen a pět číslic; naznačil/a v případě, že přiřadí tři písmena a tři číslice. 31 / 37 Kategorie: Uncategorized 31. Vybere ze souboru obrázkových karet, na kterých jsou zobrazeny kruhy dělené na výseče (např. 1/2,1/3,1/4 apod.) vždy dvě stejné Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Např. karty s koláči, které jsou různě rozdělené čárou: na 1/2, na 1/4, na 1/5 atd., ale koláč je vždy zachován celý. Má vždy najít stejný jako vzor. Hodnotí se stejně jako bod 24. 32 / 37 Kategorie: Uncategorized 32. Přiřadí k číslici 1 odpovídající počet předmětů Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Hodnotíme splnil/a, jestliže ze tří pokusů je dítě vždy úspěšné; naznačil/a, je-li alespoň jednou úspěšné. 33 / 37 Kategorie: Uncategorized 33. Seřadí pět obrázků podle probíhajícího děje (např. příběh: dítě jde do obchodu koupit bonbony apod.) Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a 34 / 37 Kategorie: Uncategorized 34. Vybere ze souboru karet s různým počtem a polohou prvků vždy dvě stejné karty Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Dítě sedí u stolu, před ním jsou rozloženy karty, např. karta se dvěma jablky v horní polovině a jedním v dolní polovině, na druhé kartě v levém horním rohu jablko a v levém dolním rohu dvě jablka. Dítě dostane do ruky např. vzor první karty a má najít stejnou. Lze udělat v krabici i v šanonu jako strukturovanou úlohu. Hodnotíme splnil/a, jestliže dá do souladu tři karty z pěti; naznačil/a, uvede-li v soulad alespoň jednu. 35 / 37 Kategorie: Uncategorized 35. Doplní chybějící část obrazce nakresleného na obrázku Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Hodnotíme splnil/a, jestliže najde chybějící části na třech obrázcích z pěti; naznačil/a, najde-li alespoň jednu. 36 / 37 Kategorie: Uncategorized 36. Řeší úkoly pomocí návodu (jednoduché početní úkoly) Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Před dítě dáme kostky a dáváme mu příklady. Dítě s kostkami manipuluje a příklady názorně předvádí. Příklady v oboru do 3. Hodnotíme splnil/a, jestliže ze tří příkladů všechny vyřeší; naznačil/a, vyřeší-li alespoň jeden. 37 / 37 Kategorie: Uncategorized 37. Doplní řadu obrazců podle logického klíče (např. červený kruh-modrý kruh-zelený trojúhelník-červený kruh, modrý kruh-žlutá hvězda-červený kruh-... apod.) Splnil/a Splnil/a částečně Nesplni/a Před dítě položíme řadu nakreslených geometrických tvarů a napoprvé mu ukážeme vzorec; hodnotíme splnil/a, jsetliže doplní 3 řady; naznačil/a, jestliže je nutná verbální pomoc, případně doplnění; nesplnil/a, pokud zadání vůbec nerozumí. Your score is 0%