Komunikace – expresivní řeč – verbální vyjadřování

0%

EHP

Komunikace – expresivní řeč – verbální vyjadřování

Komunikace – expresivní řeč – verbální vyjadřování - doplnit popis

1 / 71

Kategorie: do 6 měsíců

1. Vokalizuje

2 / 71

Kategorie: do 6 měsíců

2. Jednu slabiku žvatlá řetězově – „da–da–da“

3 / 71

Kategorie: do 6 měsíců

3. Kombinuje zvuky z několika hlásek – „da–ma–ba“ (žvatlá)

4 / 71

Kategorie: Uncategorized

4. Opakuje zvuky a jednotlivá slova

5 / 71

Kategorie: Uncategorized

5. Používá pozdrav („pá, pá“)

6 / 71

Kategorie: Uncategorized

6. Žvatlá ve stylu vyprávění

7 / 71

Kategorie: Uncategorized

7. Spojuje první slova s osobou nebo věcí

8 / 71

Kategorie: Uncategorized

8. Na požádání produkuje zvuky zvířat

9 / 71

Kategorie: Uncategorized

9. Používá svůj žargon

10 / 71

Kategorie: Uncategorized

10. Vyjadřuje přání jedním slovem (např. „pá“, „ham“ apod.)

11 / 71

Kategorie: Uncategorized

11. Používá různá slova, ne vždy správně (rozšířené používání významu slov, např. slovo „táta“ používá pro všechny muže apod.)

12 / 71

Kategorie: Uncategorized

12. Odpovídá na otázky: „Co je to?“

13 / 71

Kategorie: Uncategorized

13. Odpovídá na otázky: „kdo je to?“

14 / 71

Kategorie: Uncategorized

15. Klade otázky: „Co je to?“

15 / 71

Kategorie: Uncategorized

14. Začíná používat věty ze dvou slov (např. „jet auto“, „máma jít“ apod.)

16 / 71

Kategorie: Uncategorized

16. Používá 6–20 slov ve správném kontextu

17 / 71

Kategorie: Uncategorized

17. Používá slovo „to“ (místo aby pojmenoval požadovaný předmět), které doprovází gestem

18 / 71

Kategorie: Uncategorized

18. Používá záporné věty, např. „nechci“, „nepůjdu“ apod. ne vždy ve správném kontextu

19 / 71

Kategorie: Uncategorized

19. Vysloví žádost o pomoc (nemusí nutně použít slovo „pomoc“)

20 / 71

Kategorie: Uncategorized

20. Používá k označení vlastnictví ve většině případů zájmena „můj, moje“

21 / 71

Kategorie: Uncategorized

21. Používá fráze ze dvou slov (např. na otázku: „Chceš nějaký džus?“ odpoví: „Chceš džus?“ apod.)

22 / 71

Kategorie: Uncategorized

22. Na sebe poukazuje svým jménem, používá 2. nebo 3. osobu čísla jednotného

23 / 71

Kategorie: Uncategorized

23. Je schopné zachovat téma rozhovoru v kontextu jednoduché vztahové hry, neodbíhá od tématu (např. hra s autíčky, stavění kostek, prohlížení knížky apod.)

24 / 71

Kategorie: Uncategorized

24. Tvoří jednoduché otázky (např. „Kde je táta?“; „Jít pá?“ apod.)

25 / 71

Kategorie: Uncategorized

25. Zná několik rýmů dětských říkanek

26 / 71

Kategorie: Uncategorized

26. K vyjádření myšlenky používá jednoduché dvou až tříslovné věty (např. „Víc už není.“; „Už je pryč.“ apod.)

27 / 71

Kategorie: Uncategorized

*27. Správně používá slovo „ano“ a „ne“

28 / 71

Kategorie: Uncategorized

28. Odpoví na otázku: „Jak se jmenuješ?“

29 / 71

Kategorie: Uncategorized

29. Pojmenuje věci a osoby na obrázku

30 / 71

Kategorie: Uncategorized

30. Používá kombinaci podstatné jméno a sloveso

31 / 71

Kategorie: Uncategorized

31. Vyslovuje negativní výroky ve správném kontextu, např. „Nepůjdu tam.“; „Nechci to dělat.“ apod.

32 / 71

Kategorie: Uncategorized

32. Používá množné číslo

33 / 71

Kategorie: Uncategorized

33. skloňuje podstatná jména

34 / 71

Kategorie: Uncategorized

34. Vypráví podle obrázku s návodnými otázkami

35 / 71

Kategorie: Uncategorized

35. Začíná používat zájmena

36 / 71

Kategorie: Uncategorized

37. Hlasitě počítá, nemusí zachovat číselnou řadu

37 / 71

Kategorie: Uncategorized

36. Pojmenuje základní geometrické tvary

38 / 71

Kategorie: Uncategorized

38. Expresivně rozlišuje malý — velký

39 / 71

Kategorie: Uncategorized

39. Komplexně popíše jednoduchý obrázek (např. „Půjdeme do obchodu.“ apod.)

40 / 71

Kategorie: Uncategorized

40. Klade otázky: „Proč?“

41 / 71

Kategorie: Uncategorized

41. Je schopno strukturované konverzace

42 / 71

Kategorie: Uncategorized

42. Používá kombinaci podstatné jméno a přídavné jméno

43 / 71

Kategorie: Uncategorized

43. Mluví o sobě s použitím zájmen „já“, „mne“

44 / 71

Kategorie: Uncategorized

44. Pojmenuje základní barvy

45 / 71

Kategorie: Uncategorized

45. Předá krátký vzkaz

46 / 71

Kategorie: Uncategorized

46. Napočítá určitý počet předmětů (do 3)

47 / 71

Kategorie: Uncategorized

47. Pojmenuje správně své pohlaví

48 / 71

Kategorie: Uncategorized

48. Časuje slovesa

49 / 71

Kategorie: Uncategorized

49. Na vyzvání řekne celé své jméno

50 / 71

Kategorie: Uncategorized

50. Správně používá předložky na určení místa: „na, pod, v…“

51 / 71

Kategorie: Uncategorized

51. Mluví ve větách, zpravidla používá 4–5 slov

52 / 71

Kategorie: Uncategorized

52. Odpoví na otázky týkající se času (např. „kdy snídáš?“; „kdy jdeš spát?“ apod.)

53 / 71

Kategorie: Uncategorized

53. Částečně kontroluje rychlost řeči a hlasitost podle toho, co chce zdůraznit

54 / 71

Kategorie: Uncategorized

54. Na požádání sděluje události, které se staly v minulosti

55 / 71

Kategorie: Uncategorized

55. Průběžně klade otázky „kdy“, „jak“ a „proč“

56 / 71

Kategorie: Uncategorized

56. Spontánně vypráví podle obrázku

57 / 71

Kategorie: Uncategorized

57. Správně používá budoucí čas

58 / 71

Kategorie: Uncategorized

58. Poslouchá příběhy, pohádky, je schopen interpretace, která může být nepřesná

59 / 71

Kategorie: Uncategorized

59. Pojmenuje některá čísla

60 / 71

Kategorie: Uncategorized

60. Odpoví na otázky „co bylo včera“, „co je dnes“, „ co bude zítra“

61 / 71

Kategorie: Uncategorized

61. Pojmenuje některá velká tiskací písmena

62 / 71

Kategorie: Uncategorized

62. Vypráví příběhy, které slyšel/a bez obrázkového doprovodu

63 / 71

Kategorie: Uncategorized

63. Odpočítá správně číselnou řadu nejméně do 10

64 / 71

Kategorie: Uncategorized

64. Když potřebuje, zeptá se na význam slov

65 / 71

Kategorie: Uncategorized

65. Umí správně oslovit, pozdravit i s vykáním

66 / 71

Kategorie: Uncategorized

66. Vyjmenuje dny v týdnu

67 / 71

Kategorie: Uncategorized

67. Plynule a gramaticky správně hovoří

68 / 71

Kategorie: Uncategorized

68. Čte krátké věty

69 / 71

Kategorie: Uncategorized

69. Čte s minimem chyb

70 / 71

Kategorie: Uncategorized

70. Čte s porozuměním

71 / 71

Kategorie:

68. + 69. + 70. Tyto položky můžeme hodnotit jedině tehdy, jestliže se dítě již prokazatel– ně učilo číst, dítě ve věku 6–7 let může mít odklad povinné školní docházky.

Your score is

0%

Přejít nahoru