Komunikace – expresivní řeč – verbální vyjadřování / EHP 0% 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162636465666768697071 EHP Komunikace – expresivní řeč – verbální vyjadřování Komunikace – expresivní řeč – verbální vyjadřování - doplnit popis 1 / 71 Kategorie: do 6 měsíců 1. Vokalizuje Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 2 / 71 Kategorie: do 6 měsíců 2. Jednu slabiku žvatlá řetězově – „da–da–da“ Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 3 / 71 Kategorie: do 6 měsíců 3. Kombinuje zvuky z několika hlásek – „da–ma–ba“ (žvatlá) Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 4 / 71 Kategorie: Uncategorized 4. Opakuje zvuky a jednotlivá slova Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 5 / 71 Kategorie: Uncategorized 5. Používá pozdrav („pá, pá“) Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 6 / 71 Kategorie: Uncategorized 6. Žvatlá ve stylu vyprávění Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 7 / 71 Kategorie: Uncategorized 7. Spojuje první slova s osobou nebo věcí Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 8 / 71 Kategorie: Uncategorized 8. Na požádání produkuje zvuky zvířat Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 9 / 71 Kategorie: Uncategorized 9. Používá svůj žargon Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 10 / 71 Kategorie: Uncategorized 10. Vyjadřuje přání jedním slovem (např. „pá“, „ham“ apod.) Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 11 / 71 Kategorie: Uncategorized 11. Používá různá slova, ne vždy správně (rozšířené používání významu slov, např. slovo „táta“ používá pro všechny muže apod.) Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 12 / 71 Kategorie: Uncategorized 12. Odpovídá na otázky: „Co je to?“ Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 13 / 71 Kategorie: Uncategorized 13. Odpovídá na otázky: „kdo je to?“ Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 14 / 71 Kategorie: Uncategorized 15. Klade otázky: „Co je to?“ Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 15 / 71 Kategorie: Uncategorized 14. Začíná používat věty ze dvou slov (např. „jet auto“, „máma jít“ apod.) Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 16 / 71 Kategorie: Uncategorized 16. Používá 6–20 slov ve správném kontextu Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a Hodnotíme jako splnil/a, jestliže používá alespoň šest slov ve správném kontextu (např. když vidí maminku, řekne „máma“, neplete si ji s jinými členy rodiny) 17 / 71 Kategorie: Uncategorized 17. Používá slovo „to“ (místo aby pojmenoval požadovaný předmět), které doprovází gestem Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 18 / 71 Kategorie: Uncategorized 18. Používá záporné věty, např. „nechci“, „nepůjdu“ apod. ne vždy ve správném kontextu Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a Hodnotíme jako splnil/a, když z pěti možností použije správně alespoň dvě. 19 / 71 Kategorie: Uncategorized 19. Vysloví žádost o pomoc (nemusí nutně použít slovo „pomoc“) Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a Hodnotíme jako splnil/a, použije–li jakýkoliv způsob, který vyjadřuje žádost o pomoc. Tato žádost by se měla objevovat častěji než křik, vztek v situacích, kdy dítěti něco nejde (více jak 50 %). 20 / 71 Kategorie: Uncategorized 20. Používá k označení vlastnictví ve většině případů zájmena „můj, moje“ Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a Hodnotíme jako splnil/a, jestliže ve většině případů použije zájmeno (můj, moje), zástupně může použít i jmenný tvar přídavného jména (např. Honzíkovo, Maruščin apod.), naznačil/a tehdy, jestliže použije zájmeno nebo jmenný tvar přídavného jména jen občas v nějakých situacích. 21 / 71 Kategorie: Uncategorized 21. Používá fráze ze dvou slov (např. na otázku: „Chceš nějaký džus?“ odpoví: „Chceš džus?“ apod.) Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 22 / 71 Kategorie: Uncategorized 22. Na sebe poukazuje svým jménem, používá 2. nebo 3. osobu čísla jednotného Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 23 / 71 Kategorie: Uncategorized 23. Je schopné zachovat téma rozhovoru v kontextu jednoduché vztahové hry, neodbíhá od tématu (např. hra s autíčky, stavění kostek, prohlížení knížky apod.) Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 24 / 71 Kategorie: Uncategorized 24. Tvoří jednoduché otázky (např. „Kde je táta?“; „Jít pá?“ apod.) Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 25 / 71 Kategorie: Uncategorized 25. Zná několik rýmů dětských říkanek Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 26 / 71 Kategorie: Uncategorized 26. K vyjádření myšlenky používá jednoduché dvou až tříslovné věty (např. „Víc už není.“; „Už je pryč.“ apod.) Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 27 / 71 Kategorie: Uncategorized *27. Správně používá slovo „ano“ a „ne“ Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a Hodnotíme jako splnil/a, jestliže ve většině případů použije adekvátně „ano“ („jo“) nebo „ne“. 28 / 71 Kategorie: Uncategorized 28. Odpoví na otázku: „Jak se jmenuješ?“ Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 29 / 71 Kategorie: Uncategorized 29. Pojmenuje věci a osoby na obrázku Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 30 / 71 Kategorie: Uncategorized 30. Používá kombinaci podstatné jméno a sloveso Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 31 / 71 Kategorie: Uncategorized 31. Vyslovuje negativní výroky ve správném kontextu, např. „Nepůjdu tam.“; „Nechci to dělat.“ apod. Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 32 / 71 Kategorie: Uncategorized 32. Používá množné číslo Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a Hodnotíme jako splnil/a, jestliže opakovaně používá množné číslo v různých kontextech (občas se může zmýlit). 33 / 71 Kategorie: Uncategorized 33. skloňuje podstatná jména Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a Hodnotíme jako splnil/a, když ve většině případů skloňuje správně. 34 / 71 Kategorie: Uncategorized 34. Vypráví podle obrázku s návodnými otázkami Nesplnil/a Splnil/a Naznačil/a 35 / 71 Kategorie: Uncategorized 35. Začíná používat zájmena Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a Hodnotíme jako splnil/a, jestliže použije zájmena ve většině případů (ukazovací, osobní). 36 / 71 Kategorie: Uncategorized 37. Hlasitě počítá, nemusí zachovat číselnou řadu Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a Hodnotíme jako splnil/a, jestliže nahlas odpočítává: 1, 2, 3, 5, 8… 37 / 71 Kategorie: Uncategorized 36. Pojmenuje základní geometrické tvary Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 38 / 71 Kategorie: Uncategorized 38. Expresivně rozlišuje malý — velký Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 39 / 71 Kategorie: Uncategorized 39. Komplexně popíše jednoduchý obrázek (např. „Půjdeme do obchodu.“ apod.) Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 40 / 71 Kategorie: Uncategorized 40. Klade otázky: „Proč?“ Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 41 / 71 Kategorie: Uncategorized 41. Je schopno strukturované konverzace Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a Jde o konverzaci, kde dítě komunikuje s dospělým a rozvíjí v konverzaci dané téma (např. dítě dostane informaci, že půjdou do obchodu koupit hračku s otázkou, jakou hračku by chtělo; dále se dospělá osoba ptá, co s tou hračkou bude dělat, až přijdou domů, komu ji ukáže, zda ji někomu půjčí apod.). Hodnotíme jako splnil/a, jestliže dítě udrží téma hovoru, neodbíhá od něj, odpovídá adekvátně. 42 / 71 Kategorie: Uncategorized 42. Používá kombinaci podstatné jméno a přídavné jméno Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 43 / 71 Kategorie: Uncategorized 43. Mluví o sobě s použitím zájmen „já“, „mne“ Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 44 / 71 Kategorie: Uncategorized 44. Pojmenuje základní barvy Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 45 / 71 Kategorie: Uncategorized 45. Předá krátký vzkaz Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a Hodnotíme jako splnil/a, jestliže ze tří případů dvakrát uspěje (např. „Zavolej tatínka k obědu.“ apod.). 46 / 71 Kategorie: Uncategorized 46. Napočítá určitý počet předmětů (do 3) Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a Z pěti možností splní alespoň tři. 47 / 71 Kategorie: Uncategorized 47. Pojmenuje správně své pohlaví Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a Hodnotíme jako splnil/a, když správně odpoví na otázku, zda je chlapeček nebo holčička. 48 / 71 Kategorie: Uncategorized 48. Časuje slovesa Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a Hodnotíme jako splnil/a, když ve většině případů časuje slovesa správně. 49 / 71 Kategorie: Uncategorized 49. Na vyzvání řekne celé své jméno Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 50 / 71 Kategorie: Uncategorized 50. Správně používá předložky na určení místa: „na, pod, v…“ Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 51 / 71 Kategorie: Uncategorized 51. Mluví ve větách, zpravidla používá 4–5 slov Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 52 / 71 Kategorie: Uncategorized 52. Odpoví na otázky týkající se času (např. „kdy snídáš?“; „kdy jdeš spát?“ apod.) Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 53 / 71 Kategorie: Uncategorized 53. Částečně kontroluje rychlost řeči a hlasitost podle toho, co chce zdůraznit Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a Hodnotíme jako splnil/a, jestliže je patrné, že je schopno korigovat rychlost, hlasitost, plynulost a intonaci. 54 / 71 Kategorie: Uncategorized 54. Na požádání sděluje události, které se staly v minulosti Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 55 / 71 Kategorie: Uncategorized 55. Průběžně klade otázky „kdy“, „jak“ a „proč“ Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 56 / 71 Kategorie: Uncategorized 56. Spontánně vypráví podle obrázku Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 57 / 71 Kategorie: Uncategorized 57. Správně používá budoucí čas Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a Hodnotíme jako splnil/a, když ve většině případů používá správný čas. 58 / 71 Kategorie: Uncategorized 58. Poslouchá příběhy, pohádky, je schopen interpretace, která může být nepřesná Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 59 / 71 Kategorie: Uncategorized 59. Pojmenuje některá čísla Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a Hodnotíme jako splnil/a, když pojmenuje správně tři z pěti. 60 / 71 Kategorie: Uncategorized 60. Odpoví na otázky „co bylo včera“, „co je dnes“, „ co bude zítra“ Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 61 / 71 Kategorie: Uncategorized 61. Pojmenuje některá velká tiskací písmena Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a Hodnotíme jako splnil/a, když pojmenuje správně tři z pěti. 62 / 71 Kategorie: Uncategorized 62. Vypráví příběhy, které slyšel/a bez obrázkového doprovodu Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 63 / 71 Kategorie: Uncategorized 63. Odpočítá správně číselnou řadu nejméně do 10 Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 64 / 71 Kategorie: Uncategorized 64. Když potřebuje, zeptá se na význam slov Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 65 / 71 Kategorie: Uncategorized 65. Umí správně oslovit, pozdravit i s vykáním Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 66 / 71 Kategorie: Uncategorized 66. Vyjmenuje dny v týdnu Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 67 / 71 Kategorie: Uncategorized 67. Plynule a gramaticky správně hovoří Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 68 / 71 Kategorie: Uncategorized 68. Čte krátké věty Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 68. + 69. + 70. Tyto položky můžeme hodnotit jedině tehdy, jestliže se dítě již prokazatelně učilo číst, dítě ve věku 6–7 let může mít odklad povinné školní docházky. 69 / 71 Kategorie: Uncategorized 69. Čte s minimem chyb Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 68. + 69. + 70. Tyto položky můžeme hodnotit jedině tehdy, jestliže se dítě již prokazatelně učilo číst, dítě ve věku 6–7 let může mít odklad povinné školní docházky. 70 / 71 Kategorie: Uncategorized 70. Čte s porozuměním Splnil/a Naznačil/a Nesplnil/a 68. + 69. + 70. Tyto položky můžeme hodnotit jedině tehdy, jestliže se dítě již prokazatelně učilo číst, dítě ve věku 6–7 let může mít odklad povinné školní docházky. 71 / 71 Kategorie: 68. + 69. + 70. Tyto položky můžeme hodnotit jedině tehdy, jestliže se dítě již prokazatel– ně učilo číst, dítě ve věku 6–7 let může mít odklad povinné školní docházky. Your score is 0%