Sociální vývoj

0%

EHP

Sociální vývoj

Sociální vývoj - doplnit popis

1 / 40

Kategorie: do 6 měsíců

1. Reaguje na sociální kontakt (úsměvem, živější reakcí)

2 / 40

Kategorie: do 6 měsíců

2. Aktivně reaguje na osoby (sleduje jejich pohyb, činnost...)

3 / 40

Kategorie: do 6 měsíců

3. Přijímá fyzický kontakt, nechá se utěšit

4 / 40

Kategorie: 6 - 12 měsíců

4. Projevuje separační úzkost (fixace k blízké osobě)

Hodnotí se z výpovědi rodičů a pozorováním dítěte v nepřítomnosti rodičů. Separační úzkost není vymezena jen věkem šesti měsíců, ale prochází určitým vývojem až do čtyř let věku dítěte. Proto hodnoťte po delším sledování dítěte, popř. se k této položce vracejte.

5 / 40

Kategorie: 6 - 12 měsíců

5. Nabídne předmět nebo hračku dospělému, předmět však nemusí předat

6 / 40

Kategorie: 6 - 12 měsíců

6. Často hledá zrakový kontakt, když se mu věnujeme 2–3 minuty

Při interakci s dítětem (např. lechtání) odstoupíme od činnosti v případě, že ztratí oční kontakt. S činností znovu začneme, když se podívá. Hodnotíme splnil/a, jestliže z 10 případů je dítě minimálně v 9 případech úspěšné; je–li úspěšné v 5–8 případech, pak jej hodnotíme naznačil/a; úspěšnost ve 4 a méně případech hodnotíme jako nesplnil/a.

7 / 40

Kategorie: 6 - 12 měsíců

7. Raduje se ze společné činnosti, z příchodu známe osoby

8 / 40

Kategorie: 6 - 12 měsíců

8. Krátkou dobu se zúčastní hry s dospělým (posouvání autíčka, hra s míčem)

Námi navrhované hry jsou jen příklady, při hodnocení se musí vycházet z činností,které jsou pro dítě silně motivující.

9 / 40

Kategorie: Uncategorized

9. Má radost z jednoduchých hříček (např. „paci, paci“, „kukuč“ apod.)

10 / 40

Kategorie: Uncategorized

10. Neverbálně žádá o pomoc

11 / 40

Kategorie: Uncategorized

11. Reaguje na emocionální projevy blízkých osob (např. radost – hněv apod.)

12 / 40

Kategorie: Uncategorized

12. Zúčastní se kontaktu s dospělým, který vyžaduje vzájemnou aktivitu 2-3 min. (např. stavění kostek, prohlížení knížky apod.)

13 / 40

Kategorie: Uncategorized

13. Tahá dospělého, aby mu ukázalo nějaký předmět nebo událost

14 / 40

Kategorie: Uncategorized

14. Spontánně obejme, pohladí, políbí známou osobu

15 / 40

Kategorie: Uncategorized

15. Pomáhá uklízet věci společně s dospělým

16 / 40

Kategorie: Uncategorized

16. Vybízí ke společné činnosti (např. podá knihu dospělému, aby si ji společně prohlíželi)

17 / 40

Kategorie: Uncategorized

17. Dokáže si vyžádat pomoc (očním kontaktem, gestem, slovem)

18 / 40

Kategorie: Uncategorized

18. Spontánně napodobuje při hře dospělé (např. zametá, obouvá si boty, telefonuje apod.)

19 / 40

Kategorie: Uncategorized

19. Projevuje zájem o ostatní děti, objevuje se „paralelní hra“

20 / 40

Kategorie: Uncategorized

20. Projevuje soucit, poskytuje útěchu (slovem, gestem, změnou chování, které není považováno za bizarní)

21 / 40

Kategorie: Uncategorized

21. Krátkou dobu se zúčastní hry s jiným dítětem, je třeba usměrnění dospělým

22 / 40

Kategorie: Uncategorized

22. Těší se ze společných fyzických aktivit (např. „na honěnou“, „na schovávanou“ apod.)

23 / 40

Kategorie: Uncategorized

23. Poprosí nebo poděkuje, když se mu to připomene

24 / 40

Kategorie: Uncategorized

24. Vítá známe děti a dospělé, když je upozorněno

25 / 40

Kategorie: Uncategorized

25. Není–li mu rozuměno, projevuje zklamání, dožaduje se porozumění jinými prostředky, chce, aby mu porozuměli (nevzdává to)

26 / 40

Kategorie: Uncategorized

26. Umí vědomě odmítat požadavky, kterým dobře rozumí, vědomě překračuje stanovené hranice chování a čeká na reakce dospělých

27 / 40

Kategorie: Uncategorized

27. Prosí o pomoc, když má nějaký problém

28 / 40

Kategorie: Uncategorized

28. Spontánně pomáhá dospělému při domácích pracích nebo při jiných činnostech

29 / 40

Kategorie: Uncategorized

29. Reaguje na vyzvání druhých dětí ke kooperativní hře a účastní se jí

30 / 40

Kategorie: Uncategorized

30. Je schopen na základě znalosti o myšlení a pocitech druhého člověka posoudit, co si myslí (viz pojmový slovníček – teorie mysli, str. 46)

31 / 40

Kategorie: Uncategorized

31. Požádá o dovolení, aby si mohl hrát s hračkou, se kterou si hraje někdo jiný

32 / 40

Kategorie: Uncategorized

32. Bez upozornění pozdraví známého dospělého

33 / 40

Kategorie: Uncategorized

33. Na veřejnosti se chová většinou sociálně přiměřeně

34 / 40

Kategorie: Uncategorized

34. Umí počkat, až na něj přijde řada

35 / 40

Kategorie: Uncategorized

35. Hraje jednoduché společenské hry (např. pexeso, loto, „člověče nezlob se“ apod.)

36 / 40

Kategorie: Uncategorized

37. Navazuje kamarádské vztahy ve skupině dětí

37 / 40

Kategorie: Uncategorized

36. Většinou vyhoví žádosti dospělého

38 / 40

Kategorie: Uncategorized

38. Akceptuje pravidla soutěživých her

39 / 40

Kategorie: Uncategorized

39. Umí se vhodně zapojit do rozhovoru dospělých

40 / 40

Kategorie: Uncategorized

40. Dokáže rozeznat vhodné a nevhodné chování (chápe základní pravidla společenského chování)

Your score is

0%

Přejít nahoru